Engelsk fagdag

Engelsk fagdag for 7. klasserne i aksesamarbejdet blev afholdt 12. januar 2023 på friskolen Vellev. Det var en dag, hvor cirka 50 elever fra forskellige skoler blev bragt sammen, til en hel dag med fokus på engelsk sprog, engelsktalende lande og socialt samvær. Der skulle arbejdes med New Zealand, Skotland, Sydafrika og laves mad fra Indien.

Dagen startede med en fælles brainstorm, hvor alle de gode ideer kunne komme frem og inspirationen få frit løb. At få mange elever, som ikke kender hinanden i forvejen, til at snakke frit og komme med ideer, var et stort mål, og eleverne var super gode til det.

På friskolen Vellev var det blevet besluttet, at så mange elever som muligt skulle involveres, derfor havde de forskellige klasser lavet præsentationer om landene, vores elever fremlagde på flotteste vis for de forskellige grupper, det var en ren fornøjelse at være med til.

Resten af dagen gik med koncentreret arbejde, hvor der blev arbejdet kreativt med de forskellige lande, så der sidst på dagen kunne præsenteres for vores egne elever på friskolen Vellev. Der var eksempler på quizzer, præsentationer og haka dans. Selvom skole er vigtigt, og der selvfølgelig skal læres en masse, er det sociale også vigtigt, derfor var der fællesspisning, med indisk mad, som butterchicken, dahl og raita. Pludselig kunne man opleve, at barriere mellem eleverne blev brudt ned, og elever som ikke havde mødt hinanden før dansede, grinede og hyggede sig sammen.

Vi, der planlagde og deltog i fagdagen, glæder os allerede til at det bliver tid til endnu en dag med faglighed og socialt samvær.

Se arkiv