Vinterferien blev skudt i gang med et brag af en fastelavnsfest

Der var alt fra hekse, cheerleaders til pirater og sheiker, da temaugen skulle sluttes af.

Eleverne havde i ugens løb knoklet med reportager, annoncer, interview og en masse tastning på deres pc’er, for at nå deadline for udgivelsen af deres helt egen avis. Derfor var det både velfortjent og på sin plads at eleverne fik et brag af en fastelavnsfest, imens avisen var i trykken.

Da dagen startede som almindelig skoledag, var alle eleverne blevet opfordret til at møde op i almindeligt tøj og medbringe deres fastelavnstøj til senere brug. Trods spænding og begejstring havde alle børn overholdt denne opfordring, så da dagens “journalist opgaver” var udført fik eleverne tid til at klæde om. Gangene og klasselokalerne osede af forventningsfulde og flotte udklædte elever.

Lærerne var selvfølgelig også udklædte og havde gjort klar til tøndeslagning i gymnastiksalen, så festen kunne komme i gang. Det gik ikke stille for sig, da der først blev slået til tønden. Eleverne blev delt i 2 grupper og efter knap 5 min. var tønden ved de ældste elever slået til pindebrænde af Thor fra 7. klasse. Der skulle dog gå næsten 10 minutter blandt de yngre elever før de fik slået bunden ud på deres tønde. Det blev Eigil fra 1. klasse, som i nedenstående video bogstaveligtalt slog fastelavnstønden ned.

Efter uddeling af små popcorn poser, var der tid til fælles hygge i form af “Auktion” af glemte sager fra de sidste par måneder. Eleverne i alle aldre nød deres popcorn og fulgte nøje med om der var noget de kunne genkende. Nogle “vandt” flere ting end andre, hvilket sikkert har glædet nogle forældre.

Da “Glemmekassen” var tømt blev der delt lækre fastelavnsboller ud til eleverne, som venligst var bagt af hjælpsomme forældre. Inden den trykte avis blev uddelt til alle eleverne, blev der lavet skolens traditionelle “Fredagsfarvel” med ønsket om en rigtig god vinterferie.

Se arkiv