Børnehaven

Velkommen til Børnehaven.

Her har vi fokus på tryghed, nærvær og den dejlige natur som vi er omgivet af. Vi er et lille hus og har altid tid til det enkelte barn.
En typisk dag I børnehaven er hvor vi starter stille og roligt med morgenmad sammen med vuggestuen og morgen sfo, indtil kl. 7.20.Efterfølgende bliver sfo-børnene fulgt over vejen til skolen og dagen begynder for børnehaven.

Indtil formiddagsmaden vil der være fri leg og hygge, det er f.eks. lidt kreativt, læsning, forskellig leg m.m. kl. 08.30 bliver børnene tilbudt formiddagsmad fra deres madpakker, og herefter begynder dagens aktiviteter. Man kan læse ”Den styrkede pædagogiske lærerplan” for børnehaven HER
Vores mdr. plan er med udgangspunkt i de 6 læreplans temaer som vi følger til daglig, det kan dog godt ske at vi afviger i perioder med ferie osv.

Når vores fastlagte aktiviteter er lavet, hvad enten om vi er inde eller ude, forbereder vi os på spisning ca. kl. 11 og herefter vil de børn der skal sove, blive gjort klar. Resten af børnene går ud på legepladsen alt efter vind og vejr. Her fordyber vi os i hinanden, naturen og nogen nyder måske en stille stund i hængekøjerne. Hvis vejret tillader det indtager vi eftermiddagsmaden / Frugt ude på legepladsen hvor de børn der har sovet, stille og roligt kommer op og eftermiddagamad med de andre børn.

Madpakker:
Madpakken skal være sund og alsidig, den skal være nem at håndtere for barnet, og kunne spises ude i naturen. De skal medbringe drikkedunk med frisk vand hver dag.  Madpakken skal indeholde mad så den kan række til formiddag og middagsmad. Børnehaven sørger for eftermiddagsmad i form af frugt og brød, eller andet hjemmebag og der vil i løbet af året også være maddage hvor de kun skal medbringe en lille formiddags madpakke – dette vil blive meldt ud.

Sovebørn.
Vi tilbyder middagslur til dem der har behov for at sove, vi har madrasser, dyner og puder og hvert barn har sin egen plads, her er de velkommen til at medbringe egen sut / bamse. Børnene bliver puttet i fred og ro. Her vil en voksen være til stede i ca.30 min. Hvis barnet ikke kan falde i søvn kommer de med ud på legepladsen.

Eftermiddag.
Kl 14 bliver alle børn tilbudt eftermiddagsfrugt. De får også tilbudt egen madpakke ved behov. Dagen slutter af i samarbejde med vuggestue og SFO enten inde eller ude.

Aflevering / Afhentning.
For at dagen skal starte godt for dit barn ser vi gerne at i kommer ind og siger godmorgen og naturligvis det samme med at sige farvel når i går hjem så dagen kan slutte godt for alle. Her vil også være mulighed for at kort at vende om hvordan dagen er gået med jeres barn.

Info tavle.
Her opfordrer vi til  at i skriver på hvornår I forventer at hente jeres barn og hvem der henter hvis det er andre end den der normalt henter. Hvis der er info omkring barnet vil vi skrive ”INFO” og i vil efterfølgende få besked fra en voksen ved afhentning.

Fødselsdage.
Vi vil meget gerne være med til at fejre barnets fødselsdag og her vil der være mulighed for at invitere børnehaven hjem hvis man skulle have lyst til det, eller vi kan fejre barnet i børnehaven sammen med jer forældre, vi er altid åbne for ideer, så bare kom og snak med os.

Førskolen

Indmeldelse Livstræet